Przejdź do treści

W razie pojawienia się problemów z korzystaniem z portalu prosimy o zapoznanie się z najczęściej zadawanymi pytaniami użytkowników (FAQ - to skrót od angielskiego zwrotu Frequently Asked Questions). Można je znaleźć w dwóch lokalizacjach:

na stronie głównej każdego WebEWIDa:

img.png

lub w panelu każdego portalu internetowego WebEWIDa:

img_228.png


PORTAL KOMORNIKA

Film instruktażowy do składania wniosków przez Portal Komornika:

Portal Komornika jest jednym z modułów aplikacji WebEWID. Pozwala komornikowi w prosty sposób sprawdzić czy konkretna osoba fizyczna bądź prawna widnieje w Rejestrze Ewidencji Gruntów i Budynków. Okno portalu oraz okno zamówień uruchamiamy z poziomu panelu w lewej części okna przeglądarki.

img.png


Portal Komornika

Aby wyszukać osobę fizyczną lub prawną w EGiB należy skorzystać z filtra wyszukiwania w lewej części okna. Portal daje możliwość wyszukania osoby fizycznej lub osoby prawnej. W celu wyszukania osoby fizycznej należy wpisać odpowiednio imię, nazwisko, nr PESEL lub inne dane możliwe do wpisania w poszczególnych polach.

img_229.png

Analogicznie wyszukując osoby prawne należy wpisać: nazwę, REGON, NIP lub adres.

img_230.png

Przed realizacją wyszukiwania otrzymujemy komunikat, który wymaga od nas podania sygnatury sprawy komorniczej.

img.png

Aby złożyć zamówienie na informację z bazy danych EGiB należy użyć przycisku img.png, a następnie uzupełnić odpowiednio poniższy formularz i kliknąć "Podsumowanie wniosku":

img.png

Następnie należy wypełnić formularz "Podsumowania wniosku":

img_231.png

Po wysłaniu wniosku wyświetli się komunikat potwierdzający złożenie zamówienia z sygnaturą urzędową:

img.png

Jeżeli szukana osoba fizyczna/prawna nie zostanie odnaleziona w bazie EiB to komornik może wygenerować raport o braku osoby w EGiB.

img.png

Komornik dostaje również informacje na temat osób, które widnieją w bazie EGiB, ale nie posiadają żadnych nieruchomości i jeżeli chce, to może sporządzić odpowiedni raport.

img.png


Historia Zamówień

Zamówienia na informacje z EGiB trafiają do okna: Moje wnioski. Okno jest podzielone na dwie części. Część górna zawiera listę złożonych wniosków. W części dolnej natomiast znajdują się 3 zakładki (Przedmioty wniosku, Opłaty/Faktury, Dokumenty wychodzące). Znajdziemy w nich informacje dotyczące zaznaczonego wniosku. Zakładka pierwsza i druga mają charakter informacyjny. Znajdują się w nich: wniosek o udostępnienie i określenie tego, co zostało zamówione. W trzeciej znajduje się numer opłaty, a w czwartej - dokumenty przygotowane przez Urząd w ramach zamówienia, które można pobrać po opłaceniu zamówienia (zaznaczamy dany dokument, a następnie klikamy przycisk img.png).

img_232.png

img.png - umożliwia anulowanie złożonego wniosku

img.png

Po zaakceptowaniu wniosek dostaje status "ANULOWANY".


Opłać materiały

Aby dokonać opłaty za materiały należy kliknąć przycisk img.png. Wyświetla się okno zawierające listę wszystkich opłat.

img.png

Zaznacz odpowiednią opłatę (gdy chcemy zaznaczyć kilka opłat jednocześnie trzymamy klawisz Ctrl i wybieramy pozycje), następnie kliknij "Opłać". Nastąpi przekierowanie na stronę dostawcy płatności , gdzie wybierzemy sposób płatności.

W przypadku, gdy transakcja z jakiegoś powodu nie zostanie zakończona opłata znajdzie się w zakładce "Trwające".

img.png

Na tym etapie możemy anulować transakcję. Należy zaznaczyć konkretną transakcję, a następnie kliknąć "Anuluj transakcję". Pojawi się komunikat:

img_233.png

Klikając "Tak" opłata wróci do zakładki "Do zapłaty".

Jeżeli chcemy ponownie opłacić dana opłatę wykonujemy jeszcze raz czynności związane z opłatą online. Po opłaceniu zamówienia materiały przygotowane przez Urząd można pobrać z zakładki "Dokumenty".


Aktywne wyszukiwanie - opcja dodatkowo płatna

Przy włączonym "Aktywnym wyszukiwaniu" mamy do dyspozycji dodatkową zakładkę:

img_234.png

Jeżeli szukana osoba fizyczna/prawna nie zostanie odnaleziona w bazie EGiB to komornik może zlecić aktywne wyszukiwanie.

img_235.png

Po wybraniu "Tak" wyświetla się kolejne okno, w którym podajemy liczbę dni trwania "aktywnego wyszukiwania” i klikamy "Ok".

img_236.png

Następnie w oknie "Aktywne wyszukiwanie" widoczna jest nasza sprawa wraz z terminem ważności aktywnego wyszukiwania.

img_237.png

Jeżeli w okresie ważności aktywnego zapytania zostaną wprowadzone zmiany do bazy EGiB dotyczące osoby fizycznej/prawnej, to komornik zostanie powiadomiony o tym fakcie w wiadomości mailowej, a w oknie "Aktywne wyszukiwanie" konkretny wiersz zostanie podświetlony na kolor zielony (zgodnie z legendą – znaleziono). Wtedy komornik może ponownie wyszukać wprowadzoną osobę i złożyć wniosek o udostępnienie dokumentów.