Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności cyfrowej dla strony podmiotowej BIP

Wstęp deklaracji

Urząd Miasta Gdyni zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony podmiotowej BIP zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony podmiotowej BIP https://nasze.miasto.gdynia.pl/cu/ 

Data publikacji strony internetowej: 2014-04-01
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-02-23

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

 

  • zamieszczone na stronach Cyfrowego Urząd Miasta Gdyni informacje, w postaci artykułów lub załączników, nie są dostępne cyfrowo w całości: zostały opublikowane przed 2018-09-23

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Strony podmiotowe w ramach Regionalnego Systemu BIP posiadają następujące ułatwienia:

  • podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery)
  • możliwość powiększenia wielkości liter na stronie
  • możliwość zwiększenia interlinii oraz odstępów pomiędzy literami
  • mapa strony
  • focus wokół elementów nawigacyjnych

Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:

  • wersję kontrastową,
  • możliwość zmiany rozmiaru tekstu,
  • focus wokół elementów nawigacyjnych,
  • wyróżnienie odnośników,
  • mapa strony.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Data sporządzenia deklaracji

Deklarację sporządzono dnia: 2020-04-16

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Oświadczenie dostawcy stron BIP w zakresie dostępności Regionalnego Systemu Biuletynów Informacji Publicznej w Małopolsce

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Piotr Wiśniewski — mejlowo piotr.wisniewski@gdynia.pl lub telefonicznie 585273551.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Piotr Wiśniewski, adres poczty elektronicznej piotr.wisniewski@gdynia.pl. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

I. Budynek mieszczący się przy al. Marszałka Piłsudskiego 52-54

Wejścia od al. Marszałka Piłsudskiego

  • Wejście A - bezpośrednio z chodnika, bez barier architektonicznych; możliwość pozyskania informacji w punkcie Informacji.
  • Wejście B do Urzędu Stanu Cywilnego - bezpośrednio z chodnika, wewnątrz schody z kontrastowymi oznaczeniami stopni. 

Wejścia od ulicy Świętojańskiej

  • Wejście C – bezpośrednio z chodnika, dostęp za pomocą podnośnika pionowego (windy) również do Urzędu Stanu Cywilnego.
  • Wejście D - bezpośrednio z chodnika, wewnątrz schody.

Opis dostępności budynku

  1. Komunikacja pozioma i pionowa:
    korytarze zapewniają swobodne przemieszczanie się, schody szerokie oznaczone kontrastową taśmą. W budynku znajdują się 2 windy, w których panel zawiera informacje w piśmie wypukłym i alfabecie Braille'a. Informację głosową posiada 1 winda.
  2. Opis dostosowań:
    1. po wejściu do budynku Punkt Informacji;
    2. pochylnia prowadząca do Sali Obsługi Mieszkańców.
  3. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób z niepełnosprawnością:
    2 miejsca postojowe przy ulicy Bema i 3 miejsca postojowe na parkingu za budynkiem. Miejsca postojowe dedykowane osobom z niepełnosprawnością są bezpłatne.
  4. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach:
    każdy może wejść do budynku z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
  5. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu:
    Tłumacz Polskiego Języka Migowego jest dostępny online, w poniedziałki i piątki w godzinach od 9.00 do 15.00. Link do strony: https://tlumacz.um.gdynia.pl. Osoby głuche mogą również kontaktować się z nami poprzez SMS, na numer telefonu 519 071 505. Prosimy o przesyłanie wyłącznie wiadomości tekstowych bez zdjęć.
  6. Toaleta:na parterze budynku obok Biura Podawczego znajduje się toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością wyposażona w przewijak dla dzieci.

    II. Budynek mieszczący się przy ulicy 10 Lutego 24

     1. Wejście A do Sali Obsługi Mieszkańca - bezpośrednio z chodnika; wewnątrz wrzutnia na dokumenty.
     2. Wejście B do Urzędu Miasta Gdyni oraz Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni -bezpośrednio z chodnika, bez barier architektonicznych;    możliwość bezpośredniego kontaktu z pracownikami Straży Miejskiej.
    
3. Wejście C do Informacji Miejskiej bezpośrednio z chodnika, bez barier architektonicznych.

Opis dostępności budynku

  1. Komunikacja pozioma i pionowa:
    korytarze zapewniają swobodne przemieszczanie się, schody szerokie z oznaczeniem kontrastowym krawędzi pierwszego i ostatniego stopnia. W budynku (wejście B) znajduje się winda z panelem nieposiadającym informacji dotykowej i głosowej. Od 1 piętra dostępna 2 winda posiadająca informację głosową i panel dotykowy, nieposiadający informacji dla osób niewidomych.
  2. Opis dostosowań:
    wszelkich informacji może udzielać osoba zatrudniona w portierni.
    1. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób z niepełnosprawnością:
      2 miejsca postojowe naprzeciwko budynku. Miejsca postojowe dedykowane osobom z niepełnosprawnością są bezpłatne.
    2. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach:
      każdy może wejść do budynku z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
    3. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu:
      Tłumacz Polskiego Języka Migowego jest dostępny online, w poniedziałki i piątki w godzinach od 9.00 do 15.00. Link do strony: https://tlumacz.um.gdynia.pl. Osoby głuche mogą również kontaktować się z nami poprzez SMS, na numer telefonu 519 071 505. Prosimy o przesyłanie wyłącznie wiadomości tekstowych bez zdjęć.
  3. Toaleta:
    w budynku nie ma toalety dostępnej dla osób z niepełnosprawnością.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dodatkowe informacje

Aplikacje mobilne

Urząd Miasta Gdyni udostępnia następujące aplikacje mobilne:

- Aplikacja Gdynia.pl
- Gdynia City Guide

Metryka
Liczba odwiedzin: 3914
Podmiot udostępniający informację: Urząd Miasta Gdyni
Osoba wprowadzająca informację: Michał Kowalski
Osoba odpowiedzialna za informację: Michał Kowalski
Czas wytworzenia: 2020-04-16 10:48:22
Czas publikacji: 2025-03-31 10:31:35
Data przeniesienia do archiwum : Brak