Nazwa usługi: Zaświadczenie o numerze PESEL
   
Kogo dotyczy: O zaświadczenie takie może wystąpić tylko osoba chcąca uzyskać potwierdzenie swoich danych.
   
Podstawa prawna: Ustawa
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks Postępowania Administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257)
Ustawa
Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1827 z późn. zm.)
Ustawa
ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 657 z późn. zm.)
Rozporządzenie
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz. U. z 2007 r. Nr 187 poz. 1330)
Rozporządzenie
rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 16 lutego 2012r. w sprawie trybu rejestracji danych w rejestrze PESEL oraz w rejestrach mieszkańców i rejestrach zamieszkania cudzoziemców (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 1290)
   
Lista dokumentów wymaganych do realizacji usługi:
  • Dowód dokonania opłaty od osób, jednostek organizacyjnych i podmiotów mających obowiązek uiszczenia tej opłaty.
   
Opłaty: Opłatę skarbową 17 zł , należy przelać na rachunek organu podatkowego: PKO Bank Polski S.A. w Gdyni nr konta 73 1440 1026 6153 0410 0000 0065. W tytule wpłaty należy podać: informację, że jest to opłata skarbowa oraz sprawę, w której wnoszona jest opłata.
Zwolnione z opłat skarbowych są zaświadczenia o numerze PESEL nadanym po raz pierwszy lub po zmianie numeru, a także zaświadczenia wydawane celem złożenia wniosku o rekompensatę za mienie zabużańskie, przedłożenia m.in. w Wydziale Spraw Społecznych, Powiatowym Urzędzie Pracy, Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej itp.
   
Czas realizacji: 7 dni od daty złożenia wniosku.
   
Tryb odwoławczy: Brak
   
Wybór podmiotu:
Liczba odwiedzin: 2609