Lista dokumentów wymaganych do realizacji usługi: |
- Wniosek powinien zawierać dane identyfikujące wnioskodawcę, tj.:
- imię i nazwisko lub nazwę firmy,
- adres do korespondencji (ulica, nr domu, nr mieszkania, miejscowość, kod pocztowy, poczta),
- numer PESEL lub NIP (w przypadku firmy),
- a także:
- rodzaj ulgi, tj.: odroczenie (wskazanie proponowanego terminu zapłaty), rozłożenie na raty (wskazanie liczby rat lub wysokość raty miesięcznej), umorzenie;
- rodzaj zadłużenia (np. podatek od nieruchomości, podatek rolny, podatek leśny, podatek od środków transportowych);
- wskazanie okresu, którego dotyczy złożony wniosek;
- uzasadnienie złożonego wniosku.
- Wymagane dokumenty w przypadku osoby fizycznej:
- kopia zeznań podatkowych PIT za 2 lata poprzedzające rok złożenia wniosku (wnioskodawcy);
- dokumenty potwierdzające aktualnie uzyskiwane dochody przez wnioskodawcę;
- dokumenty potwierdzające miesięczne wydatki (opłata za mieszkanie, gaz, energię elektryczną itp.);
- wypełnione oświadczenie o stanie majątkowym i uzyskiwanych dochodach w związku z wnioskiem o udzielenie ulgi,
- pełnomocnictwo i potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej – jeżeli wnioskodawca będzie działał przez pełnomocnika i opłata jest wymagana.
- Wymagane dokumenty w przypadku osoby prawnej oraz dodatkowe dokumenty w przypadku osoby fizycznej będącej przedsiębiorcą:
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, którego wzór określa załącznik do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 sierpnia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawionych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2024 poz. 1206);
- informacje o otrzymanej pomocy de minimis oraz o pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie w ciągu dwóch ostatnich lat oraz w roku bieżącym (jeżeli podmiot nie otrzymał pomocy de minimis w ww. okresie to należy złożyć oświadczenie o nieotrzymaniu ww. pomocy);
- dokumenty finansowe za okres 2 ostatnich lat oraz dotyczące okresu bieżącego, sporządzone zgodnie z ustawą o rachunkowości (uwierzytelnione kopie sprawozdań finansowych, w tym bilansu i rachunku zysków i strat, książki przychodów i rozchodów, ewidencji przychodów, PIT etc.);
- pełnomocnictwo i potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej – jeżeli wnioskodawca będzie działał przez pełnomocnika.
- Wniosek może być sporządzony samodzielnie lub przy wykorzystaniu formularza dostępnego poniżej („Pliki do pobrania”).
|