Nazwa usługi: Ochrona praw i interesów konsumenta
   
Miejsce załatwienia sprawy:

Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów
ulica 10 Lutego 24/
81-364 Gdynia
tel. 58 527-50-60
fax.
Wnioski o pomoc prawną można składać: listownie: wysyłając na adres korespondencyjny Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Gdyni Urząd Miasta Gdyni, al. Marszałka Piłsudskiego 52/54, 81-382 Gdynia osobiście: - w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Gdyni przy al. Marszałka Piłsudskiego 52/54 - w Kancelarii Ogólnej BIS w budynku PLO w Gdyni przy ul. 10 Lutego 24 a także przez wrzutnię do korespondencji: - wrzutnia w budynku głównym (od ul. Bema) czynna jest całodobowo - wrzutnia w budynku PLO (ul. 10 Lutego 24) czynna jest w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16.00 mailowo na adres: biurorzecznikakonsumentow@gdynia.pl (konieczny jest skan podpisanego odręcznie wniosku lub wniosek podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym wraz z załącznikami) poprzez system e-Doręczeń: [adres skrytki do e-Doręczeń] AE:PL-50737-38243-FSIWS-33 poprzez platformę ePUAP: [adres skrytki ePUAP] /75ci82jswn/SkrytkaESP

   
Wymagane dokumenty:
  • Kopie posiadanych dokumentów związanych ze sprawą, ułożonych w porządku chronologicznym.
   
Sposób załatwienia sprawy: Aby uzyskać pomoc Miejskiego Rzecznika Konsumentów, konsument powinien złożyć wypełniony i podpisany wniosek o pomoc prawną* zawierający:

imię i nazwisko wnioskodawcy
adres zamieszkania
adres mailowy i telefon kontaktowy (nie są obowiązkowe, ale ułatwią kontakt)


Wniosek powinien zawierać pełny opis sprawy i załączniki czyli czytelne kopie dokumentów potwierdzających stan faktyczny i prawny zgłaszanej sprawy:

dowód zakupu lub zawarcia umowy (np. paragon, faktura, kopia przelewu, zamówienie, umowa)
zgłoszenie reklamacyjne
korespondencję z przedsiębiorcą
inne istotne dla sprawy dokumenty (np. regulamin)


* Sprawy kierowane do Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów, które nie zawierają imienia i nazwiska wnioskodawcy oraz adresu zamieszkania będą pozostawione bez rozpatrzenia.
   
Opłaty:

Brak

   
Czas załatwienia sprawy: Okres oczekiwania na odpowiedź, bądź podjęcie przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów działań, zależy od charakteru (w tym stopnia skomplikowania) sprawy oraz ilości spraw prowadzonych aktualnie w biurze.

Miejski (powiatowy) rzecznik konsumentów nie podlega ustawowym terminom załatwiania wniosków, terminy nie są określone w przepisach powszechnie obowiązującego prawa, czasu na załatwienie sprawy nie reguluje ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1616) ani przepisy proceduralne. Podejmowane działania są realizowane bez zbędnej zwłoki, z uwzględnieniem kolejności wpływu spraw oraz konieczności uzyskania materiałów niezbędnych do ich merytorycznej oceny.
   
Tryb odwoławczy: Brak
   
Podstawa prawna: Ustawa
Ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1616)
- Art. 42
   
Inne informacje: Do wysłania wniosku drogą elektroniczną niezbędne będzie podpisanie go bezpiecznym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym ePUAP
   
Formularz elektroniczny:
   
Formularze tradycyjne: wniosek o pomoc prawną.doc
wniosek o pomoc prawną.pdf
   
Dokumenty dodatkowe:
   
Usługi powiązane: