Nazwa usługi: |
Odroczenie terminu płatności: podatku, zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę |
|
|
Miejsce załatwienia sprawy: |
Wydział Podatków ulica 10 Lutego 33/ 81-382 Gdynia tel. 58 527-28-15, 58 527-28-19, 58 527-28-18 fax. 58 62 00 448 Wniosek można złożyć w następujący sposób:
-wysłać drogą elektroniczną za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP lub platformie Cyfrowy Urząd Miasta Gdyni (opcja całodobowa z automatycznie generowanym potwierdzeniem złożenia);
-umieścić w całodobowej wrzutni na dokumenty, znajdującej się w głównym budynku Urzędu przy al. Marsz. Piłsudskiego 52/54 (dostęp od ul. Bema) lub we wrzutni czynnej od poniedziałku do piątku w godz. 08:00-16:00, zlokalizowanej w budynku Urzędu przy ul. 10 Lutego 24 (przy wejściu do Sali Obsługi Mieszkańców), potwierdzenie wpływu dokumentów złożonych we wrzutniach wysyłane jest na żądanie na wskazany adres e-mail;
-złożyć w Kancelarii Ogólnej, zlokalizowanej na parterze w głównym budynku Urzędu przy al. Marsz. Piłsudskiego 52/54 lub w Sali Obsługi Mieszkańców w budynku Urzędu przy ul. 10 Lutego 24 (oba punkty czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00);
-wysłać pocztą lub kurierem. poniedziałek - piątek: 8:00 - 16:00
|
|
|
Wymagane dokumenty: |
- Wniosek powinien zawierać dane identyfikujące wnioskodawcę, tj.:
- imię i nazwisko lub nazwę firmy,
- adres do korespondencji (ulica, nr domu, nr mieszkania, miejscowość, kod pocztowy, poczta),
- numer PESEL lub NIP (w przypadku firmy),
- a także:
- rodzaj ulgi, tj.: odroczenie (wskazanie proponowanego terminu zapłaty), rozłożenie na raty (wskazanie liczby rat lub wysokość raty miesięcznej), umorzenie;
- rodzaj zadłużenia (np. podatek od nieruchomości, podatek rolny, podatek leśny, podatek od środków transportowych);
- wskazanie okresu, którego dotyczy złożony wniosek;
- uzasadnienie złożonego wniosku.
- Wymagane dokumenty w przypadku osoby fizycznej:
- kopia zeznań podatkowych PIT za 2 lata poprzedzające rok złożenia wniosku (wnioskodawcy);
- dokumenty potwierdzające aktualnie uzyskiwane dochody przez wnioskodawcę;
- dokumenty potwierdzające miesięczne wydatki (opłata za mieszkanie, gaz, energię elektryczną itp.);
- wypełnione oświadczenie o stanie majątkowym i uzyskiwanych dochodach w związku z wnioskiem o udzielenie ulgi,
- pełnomocnictwo i potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej – jeżeli wnioskodawca będzie działał przez pełnomocnika i opłata jest wymagana.
- Wymagane dokumenty w przypadku osoby prawnej oraz dodatkowe dokumenty w przypadku osoby fizycznej będącej przedsiębiorcą:
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, którego wzór określa załącznik do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 sierpnia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawionych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2024 poz. 1206);
- informacje o otrzymanej pomocy de minimis oraz o pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie w ciągu dwóch ostatnich lat oraz w roku bieżącym (jeżeli podmiot nie otrzymał pomocy de minimis w ww. okresie to należy złożyć oświadczenie o nieotrzymaniu ww. pomocy);
- dokumenty finansowe za okres 2 ostatnich lat oraz dotyczące okresu bieżącego, sporządzone zgodnie z ustawą o rachunkowości (uwierzytelnione kopie sprawozdań finansowych, w tym bilansu i rachunku zysków i strat, książki przychodów i rozchodów, ewidencji przychodów, PIT etc.);
- pełnomocnictwo i potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej – jeżeli wnioskodawca będzie działał przez pełnomocnika.
- Wniosek może być sporządzony samodzielnie lub przy wykorzystaniu formularza dostępnego poniżej („Pliki do pobrania”).
|
|
|
Sposób załatwienia sprawy: |
Usługa umożliwia odroczenie terminu płatności: podatku, zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę.
Dotyczy podatku:
od nieruchomości osób fizycznych,
od nieruchomości osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek nieposiadających osobowości prawnej,
rolnego,
leśnego,
od środków transportowych osób fizycznych,
od środków transportowych osób prawnych jednostek; organizacyjnych oraz spółek nieposiadających osobowości prawnej.
W trakcie postępowania wyjaśniającego podatnik może zostać wezwany w celu ustalenia sytuacji ekonomiczno-finansowej.
Ulgi przyznawane są jedynie w przypadkach uzasadnionym ważnym interesem podatnika lub ważnym interesem publicznym.
Wydana decyzja zostanie przesłana listem poleconym. Możliwy jest także osobisty odbiór decyzji. |
|
|
Opłaty: |
17,00 zł - opłata skarbowa od pełnomocnictwa, jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika i opłata jest wymagana, na konto Urzędu Miejskiego w Gdyni 73 1440 1026 6153 0410 0000 0065
|
|
|
Czas załatwienia sprawy: |
Bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. |
|
|
Tryb odwoławczy: |
Odwołanie od decyzji składa się w ciągu 14 dni od dnia jej doręczenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku przy ul. Podwale Przedmiejskie 30, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Gdyni. |
|
|
Podstawa prawna: |
Ustawa Art. 67a oraz art. 67b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 z późn. zm.) Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 sierpnia 2024 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawionych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2024 r. poz. 1206)
|
|
|
Inne informacje: |
Do wysłania wniosku drogą elektroniczną niezbędne będzie podpisanie go bezpiecznym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym ePUAP |
|
|
Formularz elektroniczny: |
|
|
|
Formularze tradycyjne: |
formularz informacji pomoc de minimis rozporzadzenie 2023-2831-12082024 (1).xls Formularz oświadcznenia o stanie majątkowym i uzyskiwanych dochodach.doc Formularz wniosku o ulgę podatkową osoba fizyczna.doc Formularz wniosku o ulgę podatkową przedsiębiorca.doc OŚWIADCZENIE O POMOCY DE MINIMIS i DE MINIMIS W ROLNICTWIE I RYBOŁÓWSTWIE 2024.doc RODO klauzula informacja (1).odt |
|
|
Dokumenty dodatkowe: |
|
|
|
Usługi powiązane: |
|